Σεισμός στην αγορά: Προς μαζικό λουκέτο πασίγνωστη επιχείρηση

σεισμός-στην-αγορά-προς-μαζικό-λουκέτ-250517

Η Vans γεννήθηκε στους δρόμους της Καλιφόρνια, από τρεις φίλους που το 1966 άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα για να πουλήσουν ανθεκτικά παπούτσια σε skaters. Μέσα σε λίγες δεκαετίες, εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο. Η επιρροή της στην κουλτούρα του streetwear, σε ταινίες, μουσική και ακόμη και την υψηλή μόδα ήταν τεράστια. Το μοντέλο #44, γνωστό πλέον ως Authentic, αποτέλεσε την αρχή μιας επανάστασης στην καθημερινή ένδυση των νέων. Η δημοτικότητά της εκτοξεύτηκε όταν ο Sean Penn τα φόρεσε στη μεγάλη οθόνη, δίνοντας νέα ώθηση στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

Αναπτυξιακή πορεία με εμπόδια

Η Vans υπό την VF Corp. σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο από το 2004 έως το 2019, καταγράφοντας συνεχόμενα έτη διψήφιας ανάπτυξης. Ωστόσο, η πορεία αυτή άρχισε να ανακόπτεται. Το 2019 οι πωλήσεις αυξήθηκαν 24%, αλλά μέχρι το 2022 είχαν μειωθεί κατά 13%. Παρά τις αυξομειώσεις, η Vans παρέμεινε δημοφιλής, όμως η παγκόσμια επιβράδυνση στη ζήτηση αθλητικών ειδών και η αδυναμία προσαρμογής στις νέες τάσεις επηρέασαν έντονα τις επιδόσεις της.

Πτώση εσόδων και καμπανάκι κινδύνου

Το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025, η Vans σημείωσε πτώση 22% στα έσοδά της, προκαλώντας ανησυχία στην VF Corp., η οποία συνολικά είχε μείωση 5%. Οι άλλες μάρκες του ομίλου – Timberland και North Face – είχαν θετικές επιδόσεις, γεγονός που ανέδειξε περισσότερο το πρόβλημα της Vans. Ο CEO Bracken Darrell δήλωσε πως χωρίς τη Vans, τα συνολικά έσοδα θα ήταν αυξημένα.

Εσωτερικές αλλαγές και νέες στρατηγικές

Ο όμιλος VF έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο περιλαμβάνει νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, ανανέωση του σχεδιασμού προϊόντων, μείωση ποικιλίας και εξορθολογισμό των συνεργασιών χονδρικής. Παράλληλα, έγιναν απολύσεις και αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο. Παρότι τα νέα προϊόντα της Vans παρουσίασαν θετικά σημάδια, δεν αρκούν ακόμη για την ανατροπή του κλίματος.

Παγκόσμια εικόνα και μειωμένη ζήτηση

Ανά γεωγραφική περιοχή, οι πωλήσεις υποχώρησαν στην Αμερική και στην ΕΜΕΑ, ενώ στην Ασία-Ειρηνικό έμειναν σταθερές. Οι DTC πωλήσεις έπεσαν 5%, ενώ οι χονδρικές 4%. Η εικόνα αυτή υπογραμμίζει τη γενικευμένη δυσκολία της μάρκας να παραμείνει ανταγωνιστική και σχετική.

Τι προβλέπεται για το 2026

Οι προβλέψεις για το 2026 δεν είναι αισιόδοξες. Οι αναλυτές της Evercore βλέπουν περαιτέρω πτώση των εσόδων DTC της Vans άνω του 10%, με την εταιρεία να εξετάζει το ενδεχόμενο νέου κύματος λουκέτων σε καταστήματα. Παρότι η VF διατηρεί ισχυρή παρουσία στην Ασία μέσω προμηθευτών στο Βιετνάμ, Μπαγκλαντές και άλλες χώρες, και δηλώνει προετοιμασμένη για παγκόσμιες προκλήσεις, η Vans παραμένει το μεγαλύτερο στοίχημα. Το πρώτο τρίμηνο του 2026 αναμένεται να κλείσει με νέα μείωση εσόδων 3-5%. Παρόλα αυτά, ο Darrell διατηρεί αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι οι αλλαγές θα αποδώσουν.

Περισσότερες ειδήσεις σήμερα

Νερό: Πόσα ποτήρια πρέπει να καταναλώνετε την ημέρα – Μύθοι και αλήθειες

«Χρυσό» καλοκαίρι για 4 ζώδια: Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος υπόσχονται πολλά χρήματα

Οριστικό: «Κόκκινη κάρτα» σε όσους δεν αλλάξουν την παλιά ταυτότητα

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ