«Ιησούς από τη Ναζαρέτ»: Το σκηνοθετικό κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι που λίγοι παρατήρησαν

Ο Τζεφιρέλι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα του «Ιησού από τη Ναζαρέτ» κι αυτό είναι που έχει μείνει χαραγμένο στη μνήμη όλων μας.
ιησούς-από-τη-ναζαρέτ-το-σκηνοθετικ-189673

Ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» είναι αδιαμφισβήτητα η πιο επιτυχημένη σειρά όλων των εποχών που δείχνει με τον καλύτερο σκηνοθετικό τρόπο την ζωή του Θεανθρώπου. Πρόκειται για τη σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Πάουελ που θα δούμε στις οθόνες μας για ακόμη μια χρονιά μέσα από τον ΑΝΤ1 – αυτή τη φορά τη Μεγάλη Πέμπτη. Είναι μία σειρά, η οποία έχει συνδεθεί απόλυτα με τη Μεγάλη Εβδομάδα και με τα πάθη του Κυρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ξεκίνησε τα γυρίσματά της, το 1975. Μάλιστα, αυτά τελείωσαν ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή το 1976.

Η σειρά γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ιταλία και επαινέθηκε για την ομορφιά της, την ειλικρίνειά της και τις ερμηνείες της, ιδιαίτερα αυτή του Πάουελ. Έκανε επίσης επιτυχία τηλεθέασης, με εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο.

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Το σκηνοθετικό κόλπο που λίγοι παρατήρησαν

Η επιτυχία της σειράς αν μη τι άλλο κρίνεται και από το γεγονός ότι ο ηθοποιός Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος υποδύεται τον Ιησού, σαν εικόνα έχει ταυτιστεί απόλυτα με την εικόνα που έχουν φτιάξει πολλοί στο μυαλό τους για τον Χριστό. Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο Τζεφιρέλι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα του Ιησού-Πάουελ.

Ο ηθοποιός είχε έτσι και αλλιώς γαλάζια μάτια, ο σκηνοθέτης επέμεινε να τονιστούν ιδιαίτερα και φρόντισε και κάτι ακόμη για να δώσει ένα υπεράνθρωπο στοιχείο στον ήρωά του. Συγκεκριμένα, προκειμένου να κάνει τα μάτια του Ιησού-Πάουελ, διάφανα μπλε, σαν κρυστάλλινα, έκαναν στο πάνω μέρος του ματιού του ηθοποιού μια μπλε γραμμή eyeliner και στο κάτω μια λεπτή λευκή γραμμή.

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Το δεύτερο σκηνοθετικό κόλπο που μαγνητίζει τους τηλεθεατές

Το δεύτερο κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι είχε επίσης να κάνει με τα μάτια. Επιτεύχθηκε αφενός χάρη στην επιμονή του Τζέφρι Πάουελ και αφετέρου χάρη στο μοντάζ. Ο ηθοποιός από την πλευρά του εξασκήθηκε να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα μπορούσε και όταν δεν τα κατάφερνε παρενέβαινε το… μοντάζ.

Ουσιαστικά ο Τζεφιρέλι ήθελε ο Ιησού του να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του. Έτσι, σε όλη τη σειρά ο Πάουελ εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει τα μάτια του μια και μόνη φορά. Άλλες δυο φορές ανοιγοκλείνει τα μάτια του το αγόρι που υποδύεται τον Ιησού σε μικρότερη ηλικία.

Επιλογές του Τζεφιρέλι που δικαιώθηκαν καθώς όπως αναγνώρισαν τηλεκριτικοί με αυτό το κόλπο ο θεατής απέκτησε μια διεισδυτική επαφή με το πρόσωπο του Ιησού. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα ψάχνουμε να δούμε τη σειρά.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Άγιο Φως: Συγκλονίζει το θαύμα με τον σχισμένο κίονα στην είσοδο του Πανάγιου Τάφου

Ολίβια Χάσεϊ: Πώς είναι σήμερα η “Παναγία” από τον “Ιησού από τη Ναζαρέτ”

Ρένα Δούρου μετά την αθώωση για το Μάτι: “Η μάνα μου πέθανε με τον καημό ότι η κόρη της διασύρθηκε”

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ