Συγκινεί κάθε πιστό: Το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ με τα 700 σκαλοπάτια που φύλαγε καραούλι ο Οδυσσέας Ανδρούτσος

συγκινεί-κάθε-πιστό-το-εκκλησάκι-της-α-173994

Στην Λιβαδειά, υπάρχει ένα εκκλησάκι, το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ και έχει μία συγκλονιστική ιστορία.

Το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ βρίσκεται, στη νότια πλευρά της Λιβαδειάς, στο φαράγγι της Κρύας, χτισμένο στη σπηλιά της Ζωοδόχου Πηγής, μέσα φωλιασμένο σε απόκρημνους βράχους. Για να φτάσει κανείς στο εκκλησάκι πρέπει να ανέβει περίπου 700 σκαλοπάτια.

Ο ναός εσωτερικά έχει τόξο, λιθόκτιστο και πετρόκτιστο τέμπλο καθώς και ένα μικρό πηγάδι με νερό. Την περίοδο της Τουρκοκρατίας ο Οδυσσέας Ανδρούτσος είχε εδώ το καραούλι του ενώ χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο των κατοίκων της Αμφίκλειας.

Το μονοπάτι για την εκκλησία ξεκινάει από τις πηγές της Κρύας, στη Λιβαδειά. Για να φτάσει κανείς, πρέπει να ακολουθήσει το πλακόστρωτο δρομάκι, δίπλα από τις πηγές και αφού περάσει το ανοικτό θέατρο Κρύας, στα αριστερά του θα εντοπίσει τα σκαλιά. Διασχίζει το μονοπάτι το οποίο περνά μέσα από κατάφυτη πλαγιά, έπειτα συναντά το εκκλησάκι του Αϊ-Μηνά και συνεχίζει δεξιά με κατεύθυνση την Αγία Ιερουσαλήμ.

Η θέα από εκεί, είναι μοναδική. Απέναντί στα αριστερά φαίνεται το Μεσαιωνικό κάστρο, στο βάθος ο Παρνασσός, στα δεξιά το πέτρινο θέατρο, κάτω το φαράγγι που σχηματίζει ο ποταμός Έρκυνα και στο βάθος η πόλη της Λιβαδειάς και ο κάμπος της Κωπαΐδας. Στην επιστροφή μπορεί κανείς να να ακολουθήσει το καλοδιατηρημένο μονοπάτι που υπάρχει πίσω από το εκκλησάκι του Αϊ-Μηνά και οδηγεί στην περιοχή του γηπέδου και προσφέρει πανοραμική θέα της περιοχής.