«Τρέμουν» Mymarket, Βασιλόπουλος, Κρητικός: Η κίνηση ματ του Σκλαβενίτη που «διαλύει» τον ανταγωνισμό

Θέμα χρόνου το deal στην Κύπρο. Πού ποντάρει και γιατί θέλει να διευρύνει την παρουσία της στη Μεγαλόνησο.
τρέμουν-mymarket-βασιλόπουλος-κρητικός-η-198305

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης βρίσκεται κοντά σε μια ακόμα εξαγορά. Σύμφωνα με το Euro2day.gr, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με έναν από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της Κύπρου.

Σκλαβενίτης: Το πλάνο της εξαγοράς

Η αλυσίδα-στόχος φέρεται να είναι οι υπεραγορές του ομίλου Παπαντωνίου, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται επισήμως από την ελληνική αλυσίδα.

Η «όρεξη» της Σκλαβενίτης, market leader στην εγχώρια αγορά, που διατηρεί παρουσία και στην Κύπρο από το 2017, όταν το δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της, για την περαιτέρω επέκτασή της στη Μεγαλόνησο επιβεβαιώθηκε προ μηνών, όταν ανέθεσε στον πρώην δήμαρχο Φιλοθέης Ψυχικού, Δημήτρη Γαλάνη, το project.

Με την ενίσχυση της παρουσίας της στη Μεγαλόνησο, η αλυσίδα Σκλαβενίτης επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τις καλές επιδόσεις που καταγράφει το λιανεμπόριο τροφίμων στην Κύπρο και να επιτύχει οικονομίες κλίμακος.

Σύμφωνα με τη Statista, η αγορά τροφίμων της Κύπρου υπολογίζεται στα 2,59 δισ. δολάρια ΗΠΑ, τα κατά κεφαλήν έσοδα στις 2.000 δολάρια, το 6,4% των συνολικών εσόδων θα προέλθει εφέτος από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και η αγορά αναμένεται να καταγράψει ετήσια άνοδο 4,84% έως το 2028.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Statista, τα συνολικά έσοδα της αγοράς τροφίμων θα ανέλθουν εφέτος στα 26,51 δισ. δολ., τα κατά κεφαλήν έσοδα στα 2.573 δολάρια, μόλις το 0,6% των συνολικών εσόδων θα προέλθει από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις (σ.σ. εξετάζεται το σύνολο της αγοράς και όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ) και η αγορά αναμένεται να καταγράψει ετήσια άνοδο 3,72% έως το 2028.

Σε ό,τι αφορά τις οικονομίες κλίμακος, ήδη η Σκλαβενίτης έχει παρουσία στην Κύπρο με 18 καταστήματα και με την προσθήκη επιπλέον 9, μέσω της κυοφορούμενης εξαγοράς, θα ενισχύσει την παρουσία της, τα μερίδιά της, θα μειώσει τα κόστη της και θα αποκτήσει μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των προμηθευτών της.

Σκλαβενίτης: Το πλάνο για επέκταση προς Βόρεια Ευρώπη

Σχέδια υπάρχουν και για την επέκτασή της προς τη Βόρεια Ευρώπη. Πιο κοντά φαίνεται να βρίσκεται στην αγορά της Πολωνίας. Στη χώρα των 38 εκατομμυρίων καταναλωτών, η οικονομία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί εφέτος 2,3% και 3,5% το 2025. Όσο για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, το μέγεθος του οποίου ξεπερνά τα 45 δισ. ευρώ, ελέγχεται κυρίως από soft και hard discounters και αλυσίδες «μπακάλικων».

Νούμερο ένα παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz, και ακολουθούν οι: Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).

Στην Ελλάδα, η αλυσίδα, που πέρυσι εμφάνισε πωλήσεις πάνω από 4,475 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 58,172 εκατ. ευρώ, αναζητά 100.000-120.000 τ.μ. σε έναν ενιαίο χώρο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της σε αποθηκευτικούς χώρους για την αγορά της Νοτίου Ελλάδος.

Η αλυσίδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με επενδυτές αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει «κλειδώσει» κάποια συμφωνία, υποστηρίζουν στο Euro2day.gr πηγές με γνώση.

Η δημιουργία κέντρου logistics αυτού του μεγέθους, σε συνδυασμό με τις αποθήκες που διαθέτει ήδη η αλυσίδα θα καλύψουν τις ανάγκες της για την επόμενη 5ετία-7ετία, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Πήρε την ομορφιά και τη γοητεία του μπαμπά: Η κόρη του Αντώνη Νικοπολίδη, Μαριτίνα, θα μπορούσε να είναι μοντέλο

Δυσάρεστα νέα για την Πάολα: Ξαφνικό λουκέτο στο νυχτερινό κέντρο που εμφανίζεται μετά από καταγγελίες – Τι συνέβη

«Δεν είμαι 1,65…»: Ξεκαθαρίζει τα πράγματα η Δήμητρα Ματσούκα – Η πραγματική ηλικία και το ύψος της

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ