Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Euronews, η Ε.Ε. δεν έχει θέσει εκτός νόμου τα τέλη για τις χειραποσκευές και αυτό είναι σίγουρα κάτι που δεν θα επέτρεπαν οι αεροπορικές εταιρείες.
Είναι μια επιλογή που βρίσκεται στο τραπέζι, αλλά υπάρχουν πολλά εμπόδια πριν αυτή η πρόταση γίνει νόμος.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 24 Ιουνίου, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ μιας πρότασης που επιτρέπει στους επιβάτες να ταξιδεύουν με δύο χειραποσκευές χωρίς επιπλέον κόστος.
Εάν εγκριθεί, αυτό θα υποχρεώσει τις αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν με ένα προσωπικό αντικείμενο -όπως μια τσάντα- καθώς και με μια μεγαλύτερη χειραποσκευή βάρους έως 7 κιλών και με συνδυασμένο πλάτος, μήκος και ύψος έως 100 εκατοστών, χωρίς χρέωση. Η διάσταση των 100 εκατοστών είναι ελαφρώς μικρότερη από τις τρέχουσες μέγιστες διαστάσεις χειραποσκευών που επιτρέπονται από τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες.
Η πρόταση αυτή αποτελεί μέρος της αναθεώρησης ενός νομοσχεδίου της Ε.Ε. σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, το οποίο έχει κολλήσει εδώ και χρόνια. Η Πολωνία, η οποία προήδρευσε του Συμβουλίου της Ε.Ε. κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2025, είχε θέσει ως προτεραιότητα την επίτευξη προόδου όσον αφορά στη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση για τις χειραποσκευές. Στο τραπέζι βρίσκονται, επίσης, αλλαγές στους κανόνες της Ε.Ε. που ενεργοποιούν την υποχρεωτική αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων.
Παρ’ όλα αυτά, η ψηφοφορία της 24ης Ιουλίου δεν αλλάζει τίποτα. Σημαίνει απλώς ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιθυμεί την κατάργηση των τελών για τις χειραποσκευές. Εάν η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το εγκρίνει, τότε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πιέσει για την αλλαγή αυτή στις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ε.Ε., το οποίο εκπροσωπεί τις κυβερνήσεις της Ε.Ε.
Μόνο όταν αυτές οι διαπραγματεύσεις -γνωστές ως διοργανικές διαπραγματεύσεις- ολοκληρωθούν με συμβιβασμό, μπορούν να τεθούν σε ισχύ οι όποιες αλλαγές. Το συμβιβαστικό κείμενο πρέπει στη συνέχεια να υποβληθεί σε ψηφοφορία τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο πριν γίνει νόμος.
Η θέση των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε, αντικατοπτρίζει τη θέση των αεροπορικών εταιρειών και των ισχυρών ομάδων πίεσής τους.
Συγκεκριμένα, η ομάδα πίεσης Airlines for Europe (A4E) έφτασε στο σημείο να «καταδικάσει» τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, λέγοντας ότι «θα καταργήσει την επιλογή των καταναλωτών και θα επιβάλει υποχρεωτική βαλίτσα καμπίνας σε όλους τους επιβάτες». Επικαλούμενη μια ισπανική ένωση αεροπορικών εταιρειών, η A4E ισχυρίζεται ότι πάνω από 50 εκατομμύρια επιβάτες, μόνο στην Ισπανία, δεν χρειάστηκαν πέρσι επιπλέον χειραποσκευή και είχαν «την επιλογή να μην τη συμπεριλάβουν ως μέρος του αεροπορικού τους εισιτηρίου».
Επίσης, υπάρχουν φόβοι ότι οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων για να αντισταθμίσουν τα χαμένα έσοδα από τις πρόσθετες χρεώσεις. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ryanair για το έτος μέχρι τον Μάρτιο του 2025 αποκαλύπτουν ότι τα παρεπόμενα έσοδά της – δηλαδή οι χρεώσεις για πρόσθετες αποσκευές, συμπεριλαμβανομένων των χειραποσκευών – αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων της (4,7 δισ. ευρώ σε σύνολο 13,95 δισ. ευρώ).
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Δυστυχώς, είναι αλήθεια: Μόλις μαθεύτηκε για τη Μαρινέλλα
Ανατροπή για εκατομμύρια οδηγούς: Απαγορεύτηκε οριστικά αυτό το χρώμα στα αυτοκίνητα
Καιρός: Εφιαλτικό σενάριο με «πύρινη σφαίρα» από την Αφρική – Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα