Η πραγματική ιστορία του καπετάνιου του Τιτανικού και όλη η αλήθεια για την ευθύνη του στο ναυάγιο

η-πραγματική-ιστορία-του-καπετάνιου-τ-83805

Ο καπετάνιος του Τιτανικού, Έντουαρντ Σμιθ, είχε την πεποίθηση πως το πλοίο ήταν το πιο δυνατό σε όλο τον κόσμο. Ο Τιτανικός έκανε το παρθενικό του ταξίδι στις 10 Απριλίου του 1912.

Ο θρυλικός καπετάνιος του Τιτανικού Έντουαρντ Σμιθ που θεωρούσε το πλοίο του αβύθιστο

Ήταν το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο υπερωκεάνιο της εποχής του. Το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού για τη Νέα Υόρκη ξεκίνησε στις 10 Απριλίου του 1912. Έμελλε να είναι και το τελευταίο.

Όλη η αλήθεια για το μοιραίο δρομολόγιο του Τιτανικού

Ο Τιτανικός είχε μήκος 269,1 μέτρα, πλάτος 28 μέτρα και ύψος, από την τρόπιδα μέχρι την κορυφή του φουγάρου, 53,3 μέτρα. Στο παρθενικό ταξίδι του μετέφερε 2.240 επιβάτες και πλήρωμα. Στην ταινία ακούστηκαν πολλά για την υπερβολική αυτοπεποίθηση των σχεδιαστών και για αδυναμίες, όπως ανεπαρκής αριθμός ναυαγοσωστικών λέμβων. Ποια όμως από αυτά αποτελούν χολιγουντιανές υπερβολές;

Οι ναυαγοσωστικές λέμβοι του Τιτανικού δεν επαρκούσαν

Σύμφωνα με τους βρετανικούς κανονισμούς, τα πλοία με εκτόπισμα μεγαλύτερο των 10.000 τόνων έπρεπε να μεταφέρουν 16 ναυαγοσωστικές λέμβους. Ο Τιτανικός είχε εκτόπισμα 4,5 φορές μεγαλύτερο από αυτό που ανέφεραν οι κανονισμοί. Όταν σάλπαρε ο Τιτανικός, ο πλοίαρχος Σμιθ γνώριζε πως αν βυθιζόταν δεν θα γλίτωναν ούτε οι μισοί από τους επιβάτες και το πλήρωμα.

H σχεδίαση του Τιτανικού

Το πλοίο είχε σχεδιαστεί ώστε να αντέχει ρήγμα κατά μήκος τεσσάρων διαμερισμάτων. Επίσης, διέθετε και τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό άντλησης νερού. Έτσι, το πλήρωμα να μπορούσε να αντιμετωπίσει τη δημιουργία ρήγματος σε τέσσερα διαμερίσματα. Επίσης, το πλοίο διέθετε ένα σύστημα ασύρματου τηλεγράφου Μαρκόνι.

Ο καπετάνιος του Τιτανικού, πλοίαρχος Σμιθ

Στην ταινία, ο πλοίαρχος Σμιθ αγνοεί τις προειδοποιήσεις για παγόβουνα και παρακινημένος από τον εργοδότη του, αποφασίζει να συνεχίσει πρόσω ολοταχώς προς τη Νέα Υόρκη. Αυτό, για να καταρρίψει το ρεκόρ διάπλου του Ατλαντικού. Δηλαδή, αφήνεται να εννοηθεί ότι η βύθιση οφειλόταν στην απερισκεψία και υπεροψία του πλοιάρχου και της εταιρείας.

Ο καπετάνιος του Τιτανικού ήταν έμπειρος

Όμως, ο Σμιθ ήταν γνωστός ως ο «πλοίαρχος των εκατομμυριούχων». Δεν είχε υπάρξει ποτέ σε ναυάγιο, ούτε σε κάποιο ναυτικό δυστύχημα. Ως έμπειρος ναυτικός, είχε επίγνωση των κινδύνων στον Ατλαντικό. Στις 10 Απριλίου, ο Τιτανικός σάλπαρε με τον Σμιθ στο πηδάλιο από το Σαουθάμπτον με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Ο Σμιθ είχε λάβει μέσω του ασυρμάτου προειδοποιήσεις για παγόβουνα και είχε αλλάξει κατάλληλα την πορεία του.

Ο καπετάνιος του Τιτανικού δεν έλαβε δυο σημαντικές προειδοποιήσεις

Την Κυριακή 14 Απριλίου δεν έλαβε δύο σημαντικές προειδοποιήσεις. Στις 11.40 μ.μ. οι παρατηρητές είδαν ένα παγόβουνο στην πορεία του πλοίου, αλλά ο ελιγμός αποφυγής που διέταξε ο αξιωματικός βάρδιας δεν άλλαξε έγκαιρα την πορεία του.

Το παγόβουνο χτύπησε πλάγια το κύτος κάτω από την ίσαλο γραμμή, ανοίγοντας ένα ρήγμα που εκτεινόταν σε πέντε διαμερίσματα, ένα επιπλέον διαμέρισμα από αυτά που, σύμφωνα με τη σχεδίασή του, μπορούσε να χάσει και να παραμείνει στην επιφάνεια.

Ο καπετάνιος του Τιτανικού βυθίστηκε μαζί με το πλοίο

Ο Τιτανικός έστειλε σήμα κινδύνου λίγο μετά τα μεσάνυχτα, αλλά ακόμα και τότε, η White Star Line δεν αντιλήφθηκε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Τι έγινε στη συνέχεια είναι γνωστό… Συνολικά, στο ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους 1.517 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ο πλοίαρχος Σμιθ.

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ