Ο «Επιτάφιος» που έμεινε αθέατος για πάνω από 75 χρόνια και πουλήθηκε τελικά για 500.000 ευρώ

ο-επιτάφιος-που-έμεινε-αθέατος-για-π-144042

Σήμερα είναι Μεγάλη Παρασκευή και τις εκκλησίες της χώρας μας κοσμούν οι επιτάφιοι. Ο επιτάφιος της Μεγάλης Παρασκευής αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης για έναν από τους πιο εμβληματικούς πίνακες του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Ράλλη

Ο Θεόδωρος Ράλλης ήταν Έλληνας ζωγράφος της «γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής» του ύστερου 19ου αιώνα. Σήμερα θεωρείται ο πιο χαρακτηριστικός Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος και ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους. Περισσότεροι από είκοσι πίνακες του Θεοδώρου Ράλλη δημοπρατήθηκαν στους παγκοσμίου φήμης οίκους δημοπρασιών τέχνης Sotheby΄s και Bonhams του Λονδίνου σε υψηλές τιμές που δεν είχαν προηγούμενο σε έργα Ελλήνων ζωγράφων. Ενώ ο πίνακάς του «Επιτάφιος» έμεινε αθέατος για πάνω από 75 χρόνια και πουλήθηκε για περισσότερα από 500.000 ευρώ

Ο «Επιτάφιος» του Ράλλη έμεινε αθέατος για πάνω από 75 χρόνια

Ο «Επιτάφιος» του Ράλλη πουλήθηκε 500.000 ευρώ

Αγαπημένο θέμα του Θεόδωρου Ράλλη ήταν ο ορθόδοξος ελληνισμός και πιο συγκεκριμένα  οι θρησκευτικές σκηνές του, στις οποίες μάλιστα τα πρόσωπα απεικονίζονται με χαρακτηριστική και μοναδική ευλάβεια και αθωότητα.

Ο συγκεκριμένος πίνακας του μεγάλου ζωγράφου Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909) παρέμεινε αθέατος για περισσότερο από 75 χρόνια. Η δημιουργία του ολοκληρώθηκε το 1893.

Αγοράστηκε στο Παρίσι το 1935 από τον παππού τού σημερινού ιδιοκτήτη και πέρασε, από χέρι σε χέρι, σε τρεις ολόκληρες γενιές. Ο τελευταίος του ιδιοκτήτης αποφάσισε να τον πουλήσει σε πλειοδοσία με  τιμή εκτίμησης 345.510 ως 575.827 ευρώ. Τελικά πουλήθηκε το 2010 στις 397.250 λίρες Αγγλίας (περίπου 511 χιλ. Ευρω)

Πρόκειται για ελαιογραφία σε καμβά που χρονολογείται από την εποχή που οι ικανότητες του Ράλλη ως ζωγράφου της καθημερινής ζωής βρίσκονταν στο απόγειό τους.

Απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα με τέσσερα κορίτσια να δουλεύουν μαζί για να στολίσουν έναν Επιτάφιο με λουλούδια, ενώ δύο ιερείς συζητούν.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης θεωρούσε το έργο τόσο σημαντικό ώστε να επιλέξει να το εκθέσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1893, τη χρονιά που το ολοκλήρωσε.

Με πληροφορίες από την Εθνική Πινακοθήκη και την mixanitouxronou.gr

Τελευταία Άρθρα
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ